Blommig vattenkanna till mina växter

Upplagd av Linda
Gissa om jag blev glad när jag fick reda på junitemat till Monthly Makers, som är VÄXTER. Jag älskar växter och blommor och fick en idé ganska direkt när jag började fundera.
När jag bodde hemma hos mina föräldrar hade jag inga växter på mitt rum, de bara dog och jag var inte speciellt intresserad av det. Det ändrades ganska snabbt när jag flyttade hemifrån och fick massa fönster och rum (okej, tre rum och tre fönster, men ändå!) att fylla med grönt! Jag letade upp fina växter och kollade inspirationsbilder. Som jag älskar våra växter! Och har man många att vattna behöver man en fin vattenkanna! Jag köpte denna enkla men lagom stora på IKEA när vi flyttade in men har hela tiden velat dekorera den. Nu passade det perfekt till temat! Så det är vad jag har gjort.
Jag visste direkt att jag ville måla körsbärsblommor och letade upp lite inspirationsbilder och satte sedan igång och testmålade på en bit papper. Jag hade röd och svart färg och ett gäng penslar hemma så jag behövde bara komplettera med vit akrylfärg och en liten rund pensel att måla grenarna med. Det blev med andra ord ett billigt projekt.
Återigen är jag väldigt nöjd med mitt bidrag till Monthly Makers och jag är glad att jag vågar testa nya saker. Att måla saker har jag gjort förr men inte att måla motiv på det här viset. Jag är rädd att det ska bli fel och fult så jag måste lära mig att det är okej om det inte blir perfekt (enligt mitt huvud i alla fall) det blir ju oftast ganska bra ändå! Jag måste bara våga mer, jag kan ju faktiskt!

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Gillar de skira kvistarna och att du använt två nyanser av rosa! Vi har exakt samma sorts palettblad för övrigt, min är också stor och buskig numera! Vet du namnet på den? För jag vet inte mer än att det är ett palettblad men skulle gärna veta exakt sort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket! :D
      Ja alltså mitt palettblad bara växter och växter xD Försökte forma den i början men det gick överstyr rätt snabbt och nu tar den över mitt fönster och måste stå på golvet ibland när det är för mycket sol! Men tyvärr vet jag inte vad det är för sort. Fick en stickling av en tjej på Instagram förra sommaren via #palettbladunite. Har googlat lite och kollat hashtagen och det kan vara en China Rose. Men vet inte helt säkert! :) Fina är de i alla fall och jag har typ 7 sticklingar som växter till sig för tillfället! :D

      Radera
  2. Du fortsätter att göra mig helt pirrigt lycklig med dina Monthly Makers-bidrag! Jag bara älskar ditt uttryck! De här mjuka, rosa blommorna står i så perfekt kontrast mot den hårda zinkfärgen. Jag älskar det!!!
    Och du har så rätt i tankarna om att våga prova, våga experimentera och upptäcka att även om det inte alltid blir som en tänkt blir det bra på andra sätt. Keep it up, girl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och alltså dina kommentarer! <3 Jag blir så himla glad!
      Tack för att du tar dig tiden att skriva så himla fint om mitt skapande. Blir så peppad att fortsätta göra mer och testa nytt! tack <3

      Radera

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt