Hur en bok blir en låda

Upplagd av Linda
I höstas hittade jag en bok i vårt garage som var på väg till tippen. Jag tyckte det var synd att slänga en sån fin, gammal bok så jag tog hand om den. Tänkte att jag skulle göra en låda av den. Började skära ut sida efter sida och det tog en stund. Efter ett par timmars skärande hade jag ett hål i boken. Sen blev det vinter och jul och jag orkade inte fortsätta med den, men förra veckan limmade jag ihop alla sidor och lackade sidorna med lite klarlack för att skydda dem. Har inte bestämt mig för om jag ska fästa ett mönstrat papper på insidan av locket, tror att det skulle bli väldigt fint. Får suga på den karamellen ett tag.
Nu har jag i alla fall en fin liten låda som jag kan lägga smycken, fina lappar eller kanske gömma lite godis i.
Vill ni veta hur jag gjorde den kan ni kolla här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt