En lysande vän

Upplagd av Linda
Carolina fick inte bara te av mig. Hon fick också en annan liten sak jag pysslat ihop. För ett tag sedan hittade jag detta och jag var ju tvungen att testa! Jag hittade en gammal glödlampa och började ta isär den. Trodde jag. Det var inte lätt. Pappa fick hjälpa mig och vi stod i garaget med diverse borrar och skruvmejslar och andra saker för att få loss allt som inte skulle vara kvar. Allt detta samtidigt som vi försökte att inte ta sönder glödlampan. Det gick till slut.
Sedan sågade pappa till en träbit som jag slipade lite och målade. Klippte ut en liten lapp och skrev på den och limmade på innan jag lackade hela träbiten. Jag lindade rött garn på ståltråd och formade ett hjärta och limmade fast allt på träbiten.
Jag tror inte att jag kommer göra om detta inom snar framtid. Det var för mycket jobb med att ta isär glödlampan. Så Carolina blir nog den enda som har en sån glödlampa. Men vem vet, jag kanske ändrar mig och ger mig in på att göra en till någon gång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt