Min dag idag

Upplagd av Linda
Här kommer en liten idag-lista som jag hittade hos Elsa men jag har gjort om den lite.

God kväll! Berätta lite om din dag.
Jag vaknade ganska tidigt och låg i sängen länge. Gjorde mig klar och åkte iväg till Västra Hamnen för att fotografera i morgonljuset. Det var kallt men fint. Sen var jag i skolan resten av dagen. Nu sitter jag hemma och fixar och trixar och planerar och sånt.
Här är lite frost från busskuren i morse.
Vad var det bästa som hände?
Det var nog när jag vaknade och tittade mig i spegeln och såg att flätan i håret fortfarande var fin trots att jag sovit med den.
Så den fick bli dagens frisyr.

Vad var det sämsta?
Att jag gick runt och fotograferade i fint morgonljus utan Fredrik vid min sida. Han hade tyckt om att gå där med mig.

Hur hade den här dagen kunnat vara bättre?
Om jag inte hade behövt åka till skolan och bara kunde gå runt och fotografera hela dagen. Soliga vinterdagar är så fina.

Har du lärt dig något idag?
JA! Hur man gör fina dekorationer av en glödlampa! <-- Klicka!

Vad händer imorgon då?
Då är jag ledig men ska skriva en reflektion och förhoppningsvis göra några fler uppgifter till skolan.

Hur tror du det blir?
Det blir nog ganska tråkigt, men skönt att få det överstökat.

Vad har du haft på dig idag?
Dubbla strumpbyxor, tjocka strumpor, en rosablommig kjol, blå långärmad tröja och svart kofta. Typiska det-är-kallt-idag-kläder.
Och såklart röd vinterjacka och bruna vinterskor när jag var ute!

Är det en snyggdag eller fuldag?
Det är nog en snyggdag. Kände mig ganska fin i håret trots att det behövde tvättas och jag hade bekväma och fina kläder.

Vilka platser har du varit på idag?
Hemma, Västra Hamnen, stan, skolan och sen hemma igen.

Kan du visa en bild du tagit idag?
Den här tog jag när jag promenerade runt innan skolan idag.
Vad är det för dag idag?
Onsdagen den 16 januari 2013.

Vad blir det för dag imorgon?
En helt vanlig torsdag som kommer efter onsdagar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt