DIY Gör om en lampskärm

Upplagd av Linda
När jag plockade undan julen och min adventsljusstake ville jag ha något annat i fönstret. Jag fick en gammal lampskärm av mamma men tyckte att den var tråkig. Så jag gjorde om den. Nu tänkte jag visa hur jag gjorde så att den blev sååå mycket finare!
Till att börja med behöver du blommor. Jag har gjort mina av vita servetter från Ikea som kostar typ ingenting.
Beskrivningen hittade jag här.
Sedan gör du så många blommor du behöver för att täcka lampskärmen. Det tar lite tid och kräver tålamod men blommorna blir väldigt fina.
Du behöver också lim, jag valde att använda limpistolen eftersom det är enkelt och limmet håller bra.
Limma på alla blommorna på lampskärmen utan att bränna dig om du använder en limpistol.
Låt det torka en liten stund (eller inte om du precis som jag tycker det är tråkigt att titta på lim som torkar), sätt fast lampskärmen på foten och skruva i en glödlampa. Tänk på att inte ta en som blir typ 100°c varm. Men de flesta glödlampor går nog bra.
KLART! Här har ni före och efter. Mycket finare nu va!?
Så här ser det ut när jag sitter i sängen och tittar på lampan. Min lampskärm var beige från början så den får ett mysigt gult sken.
En liten fågel flög och satte sig på lampan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt