Makramé-armband

Upplagd av Linda
Här är tre olika armband som jag har gjort. Man kan nog säga att jag har snöat in helt på makramé-armband av olika slag.
Det är ju så förbaskat roligt!! Det blåa armbandet gjorde jag idag och det ska mamma få och de andra två är till mig själv.
Pärlorna köpte jag i Panduro Hobbys Outlet butik här i Malmö. Jag betalade 10 kronor för 5 stycken! Det var som hittat tyckte jag,
det var andrasortering så jag fick leta lite bland pärlorna för att hitta de finaste och vissa är lite rostiga, men det gör inget.

Jag tänkte kanske lägga ut lite beskrivningar på hur man gör sådana här armband.
Jag har själv finkammat internet på bra beskrivningar men de är få och det har inte varit lätt att hitta några. Så om det finns någon där ute som är intresserad av att lära sig hur man gör, så skriv en rad till mig så ska jag se vad jag kan göra! Nu ska jag sätta mig och fortsätta knyta armband innan pojkvännen kommer hem.

*Nu, ca 6 månader senare, har jag gjort en beskrivning på hur man knyter makramé-armband. Här hittar ni det inlägget.*

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt