Mina fotografiska minnen - del 3

Upplagd av Linda
2009 hände det mycket! Jag lärde mig mer och mer om min kamera och jag upptäckte andra saker att fotografera. Bland annat makro, det vill säga närbilder av saker. Det tyckte jag var himla roligt och jag lånade mellanringar av skolan för att komma ännu närmare saker.
Vi satte upp en fågelholk i trädgården och ett par fina fåglar flyttade in och fick bebisar. Ärtorna fotade jag till en uppgift i skolan och kakan likaså! Jag åkte skidor ett par dagar och upptäckte att det inte var för mig och gick på konserter med min bästa vän, Emmy.

I augusti åkte jag till Menorca på solsemester och fotade mest landskap och när jag kom hem tog jag några av de finaste makrobilderna jag någonsin tagit tror jag, det är den lila/blåa på spindelnät och den gröna på blad. Min storebror gifte sig i september och jag fick äran att fotografera porträtt och allt annat runt omkring. Det var himla roligt att vara med där!

Jag praktiserade ganska många veckor hos en modefotograf och en dag fotade jag en modell i hans studio. Det var ovant men jag fick ett par bra bilder. Men jag har upptäckt att studiofotografering är inget för mig. Jag gillar det naturliga ljuset.

Det blev många olika slags bilder detta året och det är så roligt att prova på olika saker!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt