Hemmasydd kamerarem

Upplagd av Linda
Jag har alltid tyckt att kameraremmen man får med kameran är så ful. Det står, i mitt fal, Canon på flera ställen och den är svart och tråkig. Jag har hittat många fina och färgglada kameraremmar på internet, men det har varit på utländska hemsidor och de har varit ganska dyra.
Härrom dagen fick jag ett ryck och fick för mig att sy en sorts "strumpa" till min kamerarem. Man trär den helt enkelt över sin kamerarem! Enkelt och smidigt. Det blev jättefint och jag ska göra ett par till. Dels för att den första (som syns på bilderna) är lite slarvigt gjord och dels för att det kan vara kul att variera lite beroende på vad man känner för.
Jag har också planer på att sy ett par till min pojkvän och mina fotograferande kompisar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt