Sjumilaskogen och fiskelycka - del 1

Upplagd av Linda
För några lördagar sedan, den 22 oktober för att vara exakt, körde pappa vår bil upp till Blekinge.
I bilen satt jag, Fredrik, mamma, lillebror Jesper och pappa såklart, det var ju han som körde!
Vi skulle fiska med våra vänner i Harasjömåla.
 När vi kom fram till sjön packade vi upp våra saker, satte ihop fiskespöna och traskade iväg för att testa fiskelyckan.
 Som vanligt passade Fredrik och jag på att gå små rundor i skogen och fotografera.
 Jag kunde inte låta bli att fotografera små pinnar som växte i mossan.
Färgerna i skogen var höstiga och mycket mysiga.
När det var dax för lunch startade Jesper upp elden och vi grillade korv.
Till efterrätt gjorde vi foliepaket med banan och mjölkchoklad. Mums!
När mörkret kom smygandes körde vi till stugan vi hyrt för natten. Utanför stod en hög med björkar.
 Efter kvällsmaten klädde Fredrik och jag på oss varma kläder och traskade ut i mörkret.
Vi tänkte försöka fotografera stjärnor och galaxer. Det är svårt inne i stan med alla gatulampor.
Men på landet där det är så gott som kolsvart är det mycket lättare.
 Jag tycker att vi lyckades väldigt bra för att vara första gången.
Denna bilden tycker jag mycket om.
Man ser till och med några stjärnfall uppe i mitten och till vänster, (jag tror att det är stjärnfall, i alla fall).
När vi kände oss klara med stjärnorna gick vi in, gjorde oss klara för sängen och kröp ner under täcket.

Dagen efter får ni se i ett annat inlägg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Copyright 2016 ♡ Lila Pixlar - Linda Brandt